RSS

Álmodozás: mit is kéne venni??

írta: plézer ; 2013.08.12. 12:27

Mint írtam korábban a GS megfertőzött a túraenduro lázzal, majd megkaptam a Caponord 1200-t is egy kiadós teszthétvégére és persze a barátnőm is kipróbálta ezeket velem és az igazság az, hogy a Tuono-tól ezeken mind a kettőnknek sokkal élvezetesebb volt a motorozás. Neki nem egy kis tanga ülésen kellett pucsítani fent a kakasülőn, nem kellett már egy motorféknél is a tankot támasztani amitől elfárad a csuklója és rám is jóval kevesebb terhelés jutott. Ezenfelül még ott vannak a jó magyar utak amire szintén jobb már egy enduro, vannak a tervben hosszabb túrák... lényeg a lényeg elindult a vezérhangya, hogy kell egy túraenduro.Igen az biztos hogy enduro kell és nem túra motor, mert ha murvás az út, vagy földút stb akkor szeretnék rajta egy kicsit csapatni, főleg ha esetleg egyedül megyek. Na eddig akkor okésak vagyunk csak milyen legyen? Vegyek újat horror áron? Az a baj hogy a mostaniak közül ami tetszik az tényleg horror lenne:

  • Ducati Multistrada 1200 Granturismo - a nagy Ő!

635068933935762787_Ducati Multistrada 1200 S Granturismo.jpg

  • Aprilia Caponord 1200 - a szeretőm :)

APRILIA-CAPONORD-1200-TRAVELPACK-STUDIO-3-4-FRONT-R_1.jpg

  • BMW R1200 GS - az ősellenség de csak a vizes!

2013-BMW-R1200GS-107.jpg

  • Triumph Tiger Sport 1050 - a titkos favorit (teszt hamarosan)

NH2 Front 3-4 Red.jpg

  • KTM 1190 Adventure - a vadállat

1190Adventure_2013_Orange.jpg

Ennyi ez van az új vasakból más nem tetszik, vagy eddig nem fedeztem fel magamnak - de a Kawa Versys 1000 kilőve: 4 henger és még ronda is, Suzuki majd csak jövőre vagy azután hozza ki az új V-Strom-ot ami szintén nem jön be kinézetre, egy mindenből koppintó valaminek tűnik. A Yamaha Super Ténéré meg a Honda Crosstuorer pedig azért nem mert ha ennyit pénzt össze tudnék rakni akkor inkább a fenti vasakból válogatnék...

A másik opció a használt moci - ez a pénztárcához is jóval barátságosabb megoldás, itt azonban még nagyobb a baj egyszerűen nem nagyon tudok olyan gépet mutatni ami a használtakból bejönne:

  • Aprilia Caponord - szigorúan csak Rally Raid

Aprilia-Caponord-Rally-Raid-2004.jpg

  • KTM Adventure 950/990

ktm-990-adventure-limited-edition-2010-motorrad-news-blog.jpg

És itt kb véget is ért a mezőny.. tovább nehezíti a helyzetet, hogy amíg egy új vasat, talán egy tesztnapon vagy valahogy kibulizol magadnak, addig egy használt vasat nagyon nehéz kipróbálni akár csak egy körre is. Ahogy elkezded nézni a hirdetéseket mindenhol látod, hogy "tesztpilóták" kíméljenek stb... nyilván nem nyílt napozni akarok de azért egy olyan típust amivel soha nem mentem még csak tetszik elég nehéz úgy megvenni, hogy mehetek az utcába vele egy kört. Persze mint mindig most is van az éremnek egy másik oldala, megértem a tulajokat is akik féltik egyetlen motorjukat, hogy bármi baja lesz a tesztkör alatt, illetve az a csapda, hogy esetleg a vevő tényleg komolytalan és csak motorozni akar egyet. Ezzel szemben ha pl.: német hirdetéseket nézegettem, mindenki írta a hirdetésben, hogy a motor átnézhető szervizben leellenőrizhető szerelővel és természetesen tesztmotorozás is teljes mértékben kivitelezhető. Most akkor hogy is van ez? Még egy dolog ami a nagy Európában működik és nálunk nem?... mindegy a dilemma továbbra is fent áll : MIT VEGYEK ? :D

1 hozzászólás :

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorozasfilozofiaja.blog.hu/api/trackback/id/tr735455153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bufesrac 2017.02.24. 10:02:24

Ugyanezzel szembesülök most én is, bár nálam a Verss 1000 is nagy kedvenc, 650-esem volt, az nagyon jó és a nagyról is jókat mondanak. Persze a cikk írásakor még csak a régebbi volt, ami nem egy szépség, de jónak már az is jó. :)
süti beállítások módosítása