Az elfeledett motorok: Foggy Petronas FP1 vagy MOMOTO MM1?
írta: k1234 ; 2013.08.16. 06:55
És íme a cikksorozat utolsó része. Sokkal frappánsabb bevezetést szántam ide. Nem sokon, de elúszott a lehetőség, hogy élőben láthassak (esetleg kipróbálhassak) egyet. Sajnos ez nem jött össze (nemsokára olvashatjátok miért), de egyáltalán nem elérhetetlen ez a motor... Lássuk:
Tavaly (2012) az MCN-es fiúknak volt szerencséjük kipróbálni egy eredeti FP1-et svájcban. Előkerültek az angliában gyártott motorok?
Ezzel majdnem egy időben Majaziában is elkezdődött a mozgolódás. Nagy feljahtással beharangozták a MOMOTO MM1-et, ami gyakorlatilag a Malajziában lévő FP1-ek átmatricázva.
A malaysian-riders-nek volt szerencséje kipróbálni a régi újdonságot.
A véleményük megegyezett az MCN-el. Habár 10 év alatt a technika elhaladt az FP1 mellett, de egy örök klasszikus, és leginkább különleges történelmi motorkerékpár.
Ezen cikkek elolvasása után fel is kerestem a MOMOTO weboldalát: http://momoto.com.my ami azonban úgy látszik már nem működik. A nagy felhajtás után bele is döglött a buli :(
Felvettem a kapcsolatot a malaysian-riders oldallal, akik nagyon segítőkészek voltak, és elláttak információval. Tőlük megtudtam, hogy a MOMOTO-val már nekik sincs kapcsolatuk, valami belső problémájuk volt a motorral!? Talán valami jogi csapdába estek vele. Ellenben ha érdekel a motor tudnak infót honnan lehetne szerezni. Állításuk szerint az SBM Malaysia-nak van néhány példánya, és ők valahol Kuala Lumpurban találhatóak meg. Kaptam is az alkalmon, mert a tervezett nyaralásom révén átutaztam Malajzián, sőt kétszer fél napot toltok ott.
Sajnos az SBM-el sem sikerült felvenni a kapcsolatot (a telefonszámuk nem működött, e-amil-re nem válaszoltak :( ), de megtudtam hogy az FP1-ek körülbelül 175.000 Malaysian Riggint, azaz 12.000.000 forint körüli áron már elérhetőek. Elsőre kicsit soknak tűnik az ár, főleg hogy egy 10 éves konstrukcióról beszélünk. De nézzük csak a másik oldalt, 12M-ért venni egy motort, amiből mindössze 150 példány lézezik, amik legyártásának egyetlen célja a SBK homologizáció, aminek minden porcikája az adott kor legjobb technikáját hordozza, mindezt egy kommersz felső-közép kategóriás autó áráért... mindjárt nem olyan sok!
Annyit még megtudtam, hogy ha valaki vásárolni szeretne, annak Mr Livio Kagi-val kell felvenni a kapcsolatot.
Élőben látni nem sikerült, de rengeteg információt tudtam meg erről a különleges motorról!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.