RSS

Az elfeledett motorok: Foggy Petronas FP1 vagy MOMOTO MM1?

írta: k1234 ; 2013.08.16. 06:55

És íme a cikksorozat utolsó része. Sokkal frappánsabb bevezetést szántam ide. Nem sokon, de elúszott a lehetőség, hogy élőben láthassak (esetleg kipróbálhassak) egyet. Sajnos ez nem jött össze (nemsokára olvashatjátok miért), de egyáltalán nem elérhetetlen ez a motor... Lássuk:

Tavaly (2012) az MCN-es fiúknak volt szerencséjük kipróbálni egy eredeti FP1-et svájcban. Előkerültek az angliában gyártott motorok? 


Ezzel majdnem egy időben Majaziában is elkezdődött a mozgolódás. Nagy feljahtással beharangozták a MOMOTO MM1-et, ami gyakorlatilag a Malajziában lévő FP1-ek átmatricázva.

Momoto-MM1-Petronas-FP1-07.jpg

malaysian-riders-nek volt szerencséje kipróbálni a régi újdonságot. 

mm1_mr.jpg

A véleményük megegyezett az MCN-el. Habár 10 év alatt a technika elhaladt az FP1 mellett, de egy örök klasszikus, és leginkább különleges történelmi motorkerékpár.


Ezen cikkek elolvasása után fel is kerestem a MOMOTO weboldalát: http://momoto.com.my ami azonban úgy látszik már nem működik. A nagy felhajtás után bele is döglött a buli :(

Felvettem a kapcsolatot a malaysian-riders oldallal, akik nagyon segítőkészek voltak, és elláttak információval. Tőlük megtudtam, hogy a MOMOTO-val már nekik sincs kapcsolatuk, valami belső problémájuk volt a motorral!? Talán valami jogi csapdába estek vele. Ellenben ha érdekel a motor tudnak infót honnan lehetne szerezni. Állításuk szerint az SBM Malaysia-nak van néhány példánya, és ők valahol Kuala Lumpurban találhatóak meg. Kaptam is az alkalmon, mert a tervezett nyaralásom révén átutaztam Malajzián, sőt kétszer fél napot toltok ott. 
Sajnos az SBM-el sem sikerült felvenni a kapcsolatot (a telefonszámuk nem működött, e-amil-re nem válaszoltak :( ), de megtudtam hogy az FP1-ek körülbelül 175.000 Malaysian Riggint, azaz 12.000.000 forint körüli áron már elérhetőek. Elsőre kicsit soknak tűnik az ár, főleg hogy egy 10 éves konstrukcióról beszélünk. De nézzük csak a másik oldalt, 12M-ért venni egy motort, amiből mindössze 150 példány lézezik, amik legyártásának egyetlen célja a SBK homologizáció, aminek minden porcikája az adott kor legjobb technikáját hordozza, mindezt egy kommersz felső-közép kategóriás autó áráért... mindjárt nem olyan sok!

Annyit még megtudtam, hogy ha valaki vásárolni szeretne, annak Mr Livio Kagi-val kell felvenni a kapcsolatot.

 Élőben látni nem sikerült, de rengeteg információt tudtam meg erről a különleges motorról!

Előző cikkek

1 hozzászólás : superbike malaysia petronas mcn foggy fp1 momoto mm1

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorozasfilozofiaja.blog.hu/api/trackback/id/tr915454517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos27 2014.03.03. 23:03:23

Én ma láttam egyet az angliai darabok közül itthon. A Micron kipufogódob a kezemben is volt. :-D
süti beállítások módosítása