Az elfeledett motorok: Foggy-Petronas FP1 - a történet
írta: k1234 ; 2013.07.25. 08:28
Emlékeztek még a Foggy Petronas FP1-re, a tűzokádó sárkányra?
Kicsit utánanéztem a story-nak, és találtam érdekes dolgokat! De kezdjük a történettel.
A MotoGP-re fejlesztett Petronas GP1-et szerették volna a SuperBike világbajnokságon is indítani de azt az akkori szabályok értelmében le kellet csökkenteni a hengerűrtartalmát.
Így az új motor 899,5cc lett. Azonban a FIM homologzációhoz le kellett gyártani 150 közúti közlekedésre alkalmas motorkerékpárt. A csapatfőnők Carl Fogarty semmin nem akart spórolni, az utcára vitte volna a versentechnikát. Az első 75 darabot Angliában gyártották le 2003 Januárjában.
Míg a második 75 darabot mát malajziában a Modenas gyártotta le. A 150 motorból 100-at szántak a nagyközönségnek, és 50-et tartottak meg verseny célra.
2003-tól a szabályok mát engedélyezték a az 1000cc hengerűrtartalmat (minden hengerszámnál). A japán motorkerékpár gyártók limitálták a részvételüket az SBK-ban, így az FP1 el tudott érni sikereket, 2004-ben kétszer dobogós helyezést ért el.
2005-től azonban alulmaradt, és a Petronas le is állította a projektet 2006-ban. Hogy mit tudott a motor, és mi lett a sorsa a legyártott utcai változatoknak, azt majd legközelebb!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.