RSS

Gumivallás

írta: k1234 ; 2013.07.30. 08:15

Gumi ügyben mindenkinek megvan a maga vesszőparipája. Ki márkához ki az új hoz, ki a pénzéhez, és ilyetén módon a használthoz ragaszkodik. 

A legnagyobb választék és ebből adódóan a legnagyobb viták a sportmotorosok körében vannak. Nem is beszélve arról, hogy a nagy teljesítményű motorkerékpárok elég gyorsan fogyasztják papucsaikat, 3-4 ezer kilométerenként általában már csere érettek. A dolog egyszerű lenne, ha a pénz nem számítana, de mivel számít így a motorosnak ügyeskednie kell, hogy olcsó, de biztonságos megoldást találjon erre a problémára. Én magam három opciót is ki tudtam próbálni a gumi ügyben. A tapasztalataimat megosztom veletek.

A motort egy olcsóbb utcai sportgumival szerelve vettem Metzeler Sportec M3. A gumik majdnem újak voltak mégsem értek semmit. Mivel a motor teljesítményét képtelen volt átadni az aszfaltnak, így meg meg csúszott még száraz úton is. Ez egy kellemetlen bizonytalanságérzetet adott az egész motorozásnak. 

Azért elkoptattam a Metzeler-t, de tudtam, hogy valami komolyabb gumi kéne, de pénzel nem voltam nagyon eleresztve. Kitűnő alkalom a vágott slick kipróbálására.

Teljesen meg voltam elégedve vele. Szerintem hülyeség amit beszélnek, hogy utcán be sem melegszik, és hasonlóak. Teljesen jól használható utcán, a tapadása biztonságérzetet ad. A pályán ahova tervezték, természetesen kitűnőre vizsgázott! Sőt volt "szerencsém" egy hatalmas viharban is kipróbálni. Annyira esett hogy állt a víz az úton, de a szélesre vágott csatornák szépen elvezették a vizet, egyszer sem úszott fel rá!

Legutóbb sikerült olcsón (~50%) hozzájutnom egy jól tárolt, de a gumison maradt vadiúj Supercorsa-hoz. A megoldás öszvér lett, mert csak egy hátsót tudtam szerezni, az első egy használt, de megfelelő állapotú szintén Supercorsa.

Érzésem szerint a tapadás hasonlóan jó (ha nem jobb) a vágott slickhez mérve. Valamivel megnyugtatóbb a léleknek, hogy ez egy gyárilag mintás gumi. A minta méretéből kitűnik, hogy ez nem már mint egy street legal slick, a vízelvezetésére nem lehet túlzottan alkalmas, esőben lehet inkább a vágottat választanám. 

Mindenkinem magának kell eldöntenie mit bír el a pénztárcája, de én azt mondom a vágott slick jó megoldás! Árban semmi nem veheti fel vele a versenyt és tapadásban is kiváló mind hétköznap mind a pályán.Persze csak ha jót veszel!

 

szólj hozzá :

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorozasfilozofiaja.blog.hu/api/trackback/id/tr145404088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása