RSS

A kezdet, "polír pöcc"

írta: k1234 ; 2013.08.01. 08:19

Volt Simson-od? Ismered a "polír pöcc" kifejezést? Lehet hogy csak Egerben használtuk. Azt a Simson-t hívtuk "polír pöccnek" ami a berugókaron 1 "kattanásnyit" mozdítva beindult.

Nagy dolog volt az ám.. nem kellett rugdosni addig, míg mar beköpte a gyertyát... Nem kellett tologatni... Na ilyen volt az én első saját motorom, egy kék Simson S51B. Nem érdekelt engem a vásárlásnál, hogy a két kerék három nyomon megy.. csak, hogy "polír pöcc" legyen. De egyéb tuningjai is voltak a gépnek! Benne volt a hosszú negyedik, azaz négy sebességes volt mint egy Enduro, de a negyedik sebességi fokozat egy hosszabb áttétel volt, és nem a többi volt közelebb egymáshoz, ezen módon 74km/h volt a végsebessége. ezt pontosan tudom. Már akkor digitális műszerfalam volt! A mountainbike-omról szereltem ár a CatEye bicikli kilométerórát. Egyébként szerintem valószínűleg pontosabban mért mint a spirálos gyári megoldás, és a teljesítményből sem vett el :) nem kellett szegény párának még egy mechanikus kilométerórát is hajtani!

Az endurosítását is elkezdte az előző tulaj, már a külső rugós hátsó rugóstagok voltak rajta, de a kipufogó emelését már én csináltam meg!

Vissza emlékezve mintha iszonyú sokat motoroztam volna vele, de végiggondolva csak néhány száz esetleg ezer kilométer lehetett. Persze jogosítványom nem volt rá. Szerintem a bandában senkinek. Mindig a "kertek alatt" motoroztunk. Egyébként eléggé támogatta a földutas terepezést, még kisebb patakokon is átkeltünk velük. (Bátrabban is belementem vele mindenbe, mint egy mai enduronak mondott motorral.) A legveszélyesebb a tankolás volt... olyankor főútra is fel kellett menni! huuha :) Nagyon gengszeternek éreztük magunkat, úgy paráztunk mintha minden rendőr minket akarna elkapni. Valószínűleg szartak ránk. De gyerekként ez komolynak tűnt. Áhh meg azok a tankolások 200 forintért :) de szép is volt.

Viccesek lehettek a stunt próbálkozásaink, a mad-max kör szigorúan füvön vagy porban, ugratás a mezőn, meg az egykerekezés (mondjuk volt akinek ment).

Állandóan szereltük, okkal és oknélkül. Mentek a legendák, hogy kinek milyen felomlőt hogy csináltak, hogy polírozta fel a szívótorkot, és mennyivel jobban megy azóta :D. Hittünk benne, csináltuk, és még az extra lóerőket is odaképzeltük. Boldog gyerekkor...
A legviccesebb az volt amikor sportlégszűrőt csináltam mosogatószivacsból. Rá szigetelő szalagoztam a a szivacsot az airbox-ba vezető csőre. Eléggé meglepődtem, mikor az első indításkor a porlasztóig beszívta :D. Egy délután szedegettem ki a maradékát.

Ütöttük vágtuk őket, de kibírtak minket! Elindítottak minket erre a csodálatos kalandra, amit a motorozás jelent!

Te mivel kezdted? Írjad meg kommentben!

 

szólj hozzá : simson enduro s51

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorozasfilozofiaja.blog.hu/api/trackback/id/tr575413858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása