Azért mentem, hogy a végén azt mondhassam szar... de..
írta: plézer ; 2013.08.11. 12:42
... így indultam neki a BMW tesztnapnak, illetve napoknak mert Parádsasváron és Nyíregyházán is tiszteletünket tettük egy kis próba gurulásra. Tényleg az volt a célom, hogy azt mondhassam a végén, hogy ez a GS kultusz tök alaptalan és majd ha 60 éves leszek akkor majd akarok egyet..
Rögtön az első van amire felülhettem egy GS 1200 Adventure Triple Black volt, még a klasszikus léghűtéses változatban. A kinézet szubjektív dolog nekem képeken marhára nem jött be a felemás lámpa meg a nagy böszme test mellé virsli enduro gumik, szóval tényleg kötekedni akartam.
Odafele úton végig szakadt az eső, na marha jó teszt lesz gondoltam, de marha nagy mázlink volt pont mire odaértünk kisütött a nap és gyönyörű időnk volt végig. Na de térjünk vissza a GS-hez 90cm körüli ülésmagasság még épp leér a lábam, de 185cm alatt már kellemetlen tud lenni. Emelet hasmagasság, nagyobb tank, doboztartó konzol, ESA futómű.
Ami már álló helyzetben indulás előtt feltűnt és nem tetszett, gázadásra nem tudom, hogy a kardán vagy a boxer elrendezés miatt, de elég szépet ránt oldalra a masina. Mindegy gondoltam még egy dolog ami nem tetszik benne a végelszámolásban. Aztán végre elindultunk, elkezdtem ismerkedni a nagy disznóval, jöttek a kanyarok egymás után és kezdünk megbarátkozni. Nagyon szépen fordul a gép még az enduro gumikkal is, az üléspozíció mesésen kényelmes - itt már kezdtem érezni a vesztem. Elkezdtem az addig ismeretlen ESA futóművel szórakozni nézegetni, hogy a beállítások közt van e különbség... és hát igen van nem is kicsi. A sport beállítással érezhetően feszesebb a gép szinte már már sportosan vezethető, a comfort beállításban a legrosszabb úton is úgy siklik át mint a hummer limuzin a pesti éjszakában egy villamos síneken miközben a lánybúcsús csajok visítanak a kinyitott napfénytetőben. Ezután igazából csak arra emlékszem, hogy mentem oda vissza vele és minden tökéletes volt jó fékek - bár kanyar előtt keményebb féktávokon azért érezni, hogy alulról súrolja a 3 mázsát, nem úgy viselkedik mint a tuono, persze ez nem is elvárás.
Nagyon jót motoroztam és mire észbe kaptam már mellettem állt egy sales-es kolléga és kérdezte na milyen volt? Erre csak azt tudtam mondani: Azért jöttem, hogy a végén azt mondhassam hogy szar, meg hogy nem vagyok én még elég öreg ehhez és hogy nekem aztán nem kéne ilyen.... De kéne mert nagyon megtetszett és lehet, hogy a tesztkör alatt öregedtem 30 évet, esetleg elromlott a szemem, hogy élőben már nem bántotta a bumfordi kinézet, de megtetszett és azóta szeretnék egy túra endurót... nem biztos, hogy pont GS-t de egyet ebből a fajból, ennek persze már okai is vannak (barátnő) de erről majd egy másik cikkben hamarosan.. :)
Ha már ott voltunk akkor gyorsban kipróbáltam még a F800GT-t is! Előrebocsájtom mielőtt mindenki megkövez amit írni fogok az tök szubjektív vélemény! Ránézésre nagyon ígéretes volt, brembo fékek, gyári kormány teló, egykarú hátsó villa, sport-túrás kinézet. Az ülés pozícióval nem is volt gond amíg álltunk, menet közben viszont már elég bizonytalannak éreztem magam rajta, mintha a tetején ülnék és le akarnék folyton esni róla. A blokk mintha csak egy varrógépen ülnél semmi karakter, semmi fantázia - ettől függetlenül kb minden fordulatszám tartományban egyenletesen jól húzott, de mégsem győzött meg. Folyamatosan belefutottam a tiltásba mert semmit nem érezni abból, hogy épp 4000 vagy 8000 ahol a mutató jár. Kanyarokba valahogy bénán esik be, nem is mertem úgy húzni neki mint a nagy endúrónak, sokkal lassabban vettem az íveket.
Mikor féltávhoz értünk és megálltunk egy parkolóban, hogy bevárjuk a társaság lassabb részét, gyorsan rá is vettem magam a Zoli barátom által tesztelt F650 GS-re, gondoltam ezt a remek élményt amit a F800 nyújt neki is át kéne élnie...A vissza út már sokkal mókásabban telt, már már supermotosan vezethető a kis egyhengeres, habár a futómű teljesítőképességének határait elég könnyű elérni, nem zavaró mert nagyon toleráns még határhelyzetben is. A motorerő tekintetében gyakorlatilag itt bejött egy új digitális alkatrész a jobb csukló mert csak 2 féle állásban mentem vele 0 gáz és 1 azaz full gáz. Sokkal nagyobb, erősebb motorokat is meg lehetne vele csípni egy ilyen hegyi akció során, tetszett a kis gép - habár nem vennék ilyet. Mire felértünk Zoli is átélte az "F élményt" hasonlóképp, nyilatkozott róla, hogy akár egy jó motor is lehetne de hiányzik belőle a fantázia. Így végül a célom részben teljesül volt egy motor ami azt mondhattam, hogy sz@r (persze ez azért egy picit költői túlzás), de a GS "sajnos" levett a lábamról....
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.