RSS

Azért mentem, hogy a végén azt mondhassam szar... de..

írta: plézer ; 2013.08.11. 12:42

... így indultam neki a BMW tesztnapnak, illetve napoknak mert Parádsasváron és Nyíregyházán is tiszteletünket tettük egy kis próba gurulásra. Tényleg az volt a célom, hogy azt mondhassam a végén, hogy ez a GS kultusz tök alaptalan és majd ha 60 éves leszek akkor majd akarok egyet..

2013-05-12 15.15.31.jpg

Rögtön az első van amire felülhettem egy GS 1200 Adventure Triple Black volt, még a klasszikus léghűtéses változatban. A kinézet szubjektív dolog nekem képeken marhára nem jött be a felemás lámpa meg a nagy böszme test mellé virsli enduro gumik, szóval tényleg kötekedni akartam. 

2013-05-12 15.18.51.jpg

Odafele úton végig szakadt az eső, na marha jó teszt lesz gondoltam, de marha nagy mázlink volt pont mire odaértünk kisütött a nap és gyönyörű időnk volt végig. Na de térjünk vissza a GS-hez 90cm körüli ülésmagasság még épp leér a lábam, de 185cm alatt már kellemetlen tud lenni. Emelet hasmagasság, nagyobb tank, doboztartó konzol, ESA futómű. 

2013-05-12 15.17.29.jpg

Ami már álló helyzetben indulás előtt feltűnt és nem tetszett, gázadásra nem tudom, hogy a kardán vagy a boxer elrendezés miatt, de elég szépet ránt oldalra a masina. Mindegy gondoltam még egy dolog ami nem tetszik benne a végelszámolásban. Aztán végre elindultunk, elkezdtem ismerkedni a nagy disznóval, jöttek a kanyarok egymás után és kezdünk megbarátkozni. Nagyon szépen fordul a gép még az enduro gumikkal is, az üléspozíció mesésen kényelmes - itt már kezdtem érezni a vesztem. Elkezdtem az addig ismeretlen ESA futóművel szórakozni nézegetni, hogy a beállítások közt van e különbség... és hát igen van nem is kicsi. A sport beállítással érezhetően feszesebb a gép szinte már már sportosan vezethető, a comfort beállításban a legrosszabb úton is úgy siklik át mint a hummer limuzin a pesti éjszakában egy villamos síneken miközben a lánybúcsús csajok visítanak a kinyitott napfénytetőben. Ezután igazából csak arra emlékszem, hogy mentem oda vissza vele és minden tökéletes volt jó fékek - bár kanyar előtt keményebb féktávokon azért érezni, hogy alulról súrolja a 3 mázsát, nem úgy viselkedik mint a tuono, persze ez nem is elvárás.

2013-05-12 15.15.10.jpg

Nagyon jót motoroztam és mire észbe kaptam már mellettem állt egy sales-es kolléga és kérdezte na milyen volt? Erre csak azt tudtam mondani: Azért jöttem, hogy a végén azt mondhassam hogy szar, meg hogy nem vagyok én még elég öreg ehhez és hogy nekem aztán nem kéne ilyen.... De kéne mert nagyon megtetszett és lehet, hogy a tesztkör alatt öregedtem 30 évet, esetleg elromlott a szemem, hogy élőben már nem bántotta a bumfordi kinézet, de megtetszett és azóta szeretnék egy túra endurót... nem biztos, hogy pont GS-t de egyet ebből a fajból, ennek persze már okai is vannak (barátnő) de erről majd egy másik cikkben hamarosan.. :)

2013-05-12 15.15.18.jpg

Ha már ott voltunk akkor gyorsban kipróbáltam még a F800GT-t is! Előrebocsájtom mielőtt mindenki megkövez amit írni fogok az tök szubjektív vélemény! Ránézésre nagyon ígéretes volt, brembo fékek, gyári kormány teló, egykarú hátsó villa, sport-túrás kinézet. Az ülés pozícióval nem is volt gond amíg álltunk, menet közben viszont már elég bizonytalannak éreztem magam rajta, mintha a tetején ülnék és le akarnék folyton esni róla. A blokk mintha csak egy varrógépen ülnél semmi karakter, semmi fantázia - ettől függetlenül kb minden fordulatszám tartományban egyenletesen jól húzott, de mégsem győzött meg. Folyamatosan belefutottam a tiltásba mert semmit nem érezni abból, hogy épp 4000 vagy 8000 ahol a mutató jár. Kanyarokba valahogy bénán esik be, nem is mertem úgy húzni neki mint a nagy endúrónak, sokkal lassabban vettem az íveket. 

2013-05-12 15.16.59.jpg

Mikor féltávhoz értünk és megálltunk egy parkolóban, hogy bevárjuk a társaság lassabb részét, gyorsan rá is vettem magam a Zoli barátom által tesztelt F650 GS-re, gondoltam ezt a remek élményt amit a F800 nyújt neki is át kéne élnie...A vissza út már sokkal mókásabban telt, már már supermotosan vezethető a kis egyhengeres, habár a futómű teljesítőképességének határait elég könnyű elérni, nem zavaró mert nagyon toleráns még határhelyzetben is. A motorerő tekintetében gyakorlatilag itt bejött egy új digitális alkatrész a jobb csukló mert csak 2 féle állásban mentem vele 0 gáz és 1 azaz full gáz. Sokkal nagyobb, erősebb motorokat is meg lehetne vele csípni egy ilyen hegyi akció során, tetszett a kis gép - habár nem vennék ilyet. Mire felértünk Zoli is átélte az "F élményt" hasonlóképp, nyilatkozott róla, hogy akár egy jó motor is lehetne de hiányzik belőle a fantázia. Így végül a célom részben teljesül volt egy motor ami azt mondhattam, hogy sz@r (persze ez azért egy picit költői túlzás), de a GS "sajnos" levett a lábamról....

2013-05-12 15.18.36.jpg

szólj hozzá :

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorozasfilozofiaja.blog.hu/api/trackback/id/tr75455055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása