Beállok a sorba... robogót veszek!
írta: k1234 ; 2013.08.20. 21:28
Budapest aglomerációjában lakom, így élem a munkába ingázók napi gyötrelmeit. Igen be lehetne költözni, de az számomra nem opció, akkor már inkább a napi szívás. Tömegközlekedés? Áhh időben még több mint az autó, minimum 3-4 járattal kéne mennem, és mivel nem fix 8-16 munkaidőm van, így igencsak sűrűn beszívatnám magam a járatok lekésésével! De kétséget kizáróan ez lenne az egyik legolcsóbb megoldás.
Kerékpár... míg Budapesten laktam használtam sőt szerettem is, de ebből a távolságból kicsit keménynek találnám. Nem is beszélve a folyamatos életveszélyről aminek kitenném magam (vagy ez csak kibúvó? :) ). Illetve az időt majdnem ugyan úgy elveszíteném a beérést követő zuhanyzással (na meg cipeljem minden nap a váltó ruhát!?)
Marad tehát a pirvát motorizált közlekedés! Időjárás függően felváltva megyek autóval és motorral. A fővárosi autózást nem kell bemutatnom gondolom senkinek... Mindig minden feltúrva, ez extrán érint mert a budai oldalról Pestre járok, így a belvároson kell átverekedni magam. Ülsz izzadsz a dugóban, egy peches reggelen rosszul megválasztott útvonal a tarsolyból akár 1-2 extra órát is elvehet a napodból.
Heuréka! A garázsban a válasz ott a motor: gyors, elférek az autók között, és akkor megy és oda amikor és ahova én akarom. De a-ááá! Nem eszik olyan forrón a kását! Mibe is kerül egy 1000-es sportmotorral a bejárás? A benzinköltséget ne is nézzük, de megéri munkába járással elkoptatni a supercorsa-t, a drága fékbetéteket, nyújtani a láncot, úgy egészében amortizálni a motort? Rohadtul nem! És a fogyasztás is az egekben, ha araszolgatsz!
Gondolkoztam, számolgattam és a következő megoldásra jutottam: négyütemű robogó ~300eHUF-ért!
De akkor mit is keressek? A testsúlyom alulról a ráfordítandó keret (és az áhított alacsony fogyasztás) felülről szépen be is lövi köbcentiben a kategóriát. Az általam megcélzott lökettérfogat 200cc-300cc. Ez már predesztinálja a lehetséges jelölteket.
Első blikkre a Yamaha Majesty 180 és 250 köbcentis képviselői jutottak eszembe.
A 180-as alulról súrolja a kitűzött célt, kipróbálásához még nem volt szerencsém. Szimpatikus a sportos design-ja (sosem gondoltam volna hogy egyszer majd a robogók közül valamelyikre azt mondom majd hogy szép) Belőle bőséggel találhatunk a használt piacon, meglepően sokat érvényes magyar forgalmival.
A nagyobbacska 250-es tesóból már szűkösebb a kínálat, főleg, hogy a 2000 utáni modell érdekel. Az ő designja még szebb (nekem). Bár élőben megnézve a csomagtartója nemigen nyelne el 2 teljes sisakot mint ahogy azt ígérik. Sajnos egy eléggé lepukkant példányt néztem ma belőle, a burkolat mindenfelé állt, melós motor volt így nem is csoda. Eléggé füstölt ami (mint egy ex-majesty tulajtól tudom) a törött olajlehúzó gyűrűre utalhat. Elég rossz volt az általános állapota is, picit elment a kedvem tőle, de legalább nyitottam más típusok felé is.
A fentebbi kanapé robogók egyéb japán megfelelői a Suzuki Burgman 250, és a Honda Foresight 250, melyek közül egyik sem ébreszt bennem érzelmeket, de most közlekedési eszköz kell!
Illetve ma figyelmembe ajánlottak, egy egészen különös, megosztó vasat a Yamaha Verstity 300-at.
Na mire is kell nekem a robogó? Bejárásra. Mi lenne akkor a fontos szempont? Kompakt méret, a dinamikus közlekedést biztosító alacsony fogyasztású agilis blokk és aránylag nagy kerekek a rossz utak miatt. Megvan ez a Versity-ben? Meg! És még egészen jónak tűnők és egész újak is vannak belőle a megcélzott ármaximumon belül.
És ott vannak az olasz szépségek, mitől óva intettek:
Malaguti Madison 250
Piaggo X9
És ott vannak azok az olasz gépek amik allitólag megbízhatóak, a Piaggo Beverly 250 és az X8 200:
Hogy ebből a robogó vásárlásból mi lesz még magam sem tudom. Számos típus jött képbe ami egyrészről tágítja a lehetőségeket, másrészt nehezíti a választást. Egy dolgot nem szabad figyelmen kívül hagynom, hogy ez most egy közlekedési eszköz vásárlás lenne, vagy mi a franc. Majd meglátjuk, hogy a kétkerekűek iránti szerelmem hova torzítja a döntésemet :)
Hamarosan jelentkezek a fejleményekkel!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.