Az elfeledett motorok: Wankel Suzuki - Suzuki RE5
írta: k1234 ; 2013.09.23. 07:54
Wankel motor egy motorkerékpárban? Igen... volt, meghozzá sorozat gyártásban: Suzuki RE5. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem ez volt az egyetlen, sorozatgyártású motorkerékpár amibe megpróbálták ezt a Dr Felix Wankel által feltalált motor-elrendezést.
De most koncentráljunk a Suzukira. Az 1973-as Tokioi motorshow-n mutatkozott be az akkoriban futurisztikus meoldásokat felvonultató RE5.
A Suzuki 1970-ben licenszelte a wankel elrendezést, és 3 évig fejlesztették saját 500cc-s egy rotoros wankel motorjukat.
A vízhűtéses blokk 62 lóerőt volt képes kipréselni magából 6500-as percenkénti fordulatnál.
A designnal Giorgetto Giugiaro-t bízták meg kinek nevéhez számos sportkocsi (például az ikonikus DeLorean DM-12) és a Ducati 860 GT köthető. Nem is kérdés honna a ma már viccesnek tűnő futurisztikus design.
A burkolatok, lámpák és az érdekes műszerfal mind a jármű futurisztikus mivoltát igyekeztek hangsúlyozni, a többi alkatrész a Suzuki GT750-ből származott.
A tömeghez (menetkészen 260kg!) mérten szerény teljesítmény és a mindössze 177 km/órás végsebessége nem tette túl izgalmassá. Az eladásoknak az sem kedvezett, hogy épp az olajválság idején dobták piacra. 2 év után 1976-ban be is fejeződött a gyártása, és a Suzuki benyelte a veszteségeket. Mindössze 6300 darab készült belőle.
RE5 történet:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.