RSS

Az elfeledett motorok: Foggy-Petronas FP1 - a történet

írta: k1234 ; 2013.07.25. 08:28

Emlékeztek még a Foggy Petronas FP1-re, a tűzokádó sárkányra?

Kicsit utánanéztem a story-nak, és találtam érdekes dolgokat! De kezdjük a történettel.

A MotoGP-re fejlesztett Petronas GP1-et szerették volna a SuperBike világbajnokságon is indítani de azt az akkori szabályok értelmében le kellet csökkenteni a hengerűrtartalmát.

Így az új motor 899,5cc lett. Azonban a FIM homologzációhoz le kellett gyártani 150 közúti közlekedésre alkalmas motorkerékpárt. A csapatfőnők Carl Fogarty semmin nem akart spórolni, az utcára vitte volna a versentechnikát. Az első 75 darabot Angliában gyártották le 2003 Januárjában.

 

Míg a második 75 darabot mát malajziában a Modenas gyártotta le. A 150 motorból 100-at szántak a nagyközönségnek, és 50-et tartottak meg verseny célra.

fp1FogartyPetronasTower530.jpg

2003-tól a szabályok mát engedélyezték a az 1000cc hengerűrtartalmat (minden hengerszámnál). A japán motorkerékpár gyártók limitálták a részvételüket az SBK-ban, így az FP1 el tudott érni sikereket, 2004-ben kétszer dobogós helyezést ért el.

2005-től azonban alulmaradt, és a Petronas le is állította a projektet 2006-ban. Hogy mit tudott a motor, és mi lett a sorsa a legyártott utcai változatoknak, azt majd legközelebb!

Folytatás

szólj hozzá : superbike különleges malaysia foggy fogarty pertonas 3 henger sor 3

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorozasfilozofiaja.blog.hu/api/trackback/id/tr745401398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása