RSS

A lényeg a részletekben van

írta: plézer ; 2013.07.30. 14:06

917428d4379e74a36e5a022970499d07.jpg_736x490

Hogy ne menjen az osztás hogy nem japppán :D

szólj hozzá :

Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.30. 09:03

d66848c5fdd05e517e15ec71189e9363.jpg_736x460

szólj hozzá :

Gumivallás

írta: k1234 ; 2013.07.30. 08:15

Gumi ügyben mindenkinek megvan a maga vesszőparipája. Ki márkához ki az új hoz, ki a pénzéhez, és ilyetén módon a használthoz ragaszkodik. 

A legnagyobb választék és ebből adódóan a legnagyobb viták a sportmotorosok körében vannak. Nem is beszélve arról, hogy a nagy teljesítményű motorkerékpárok elég gyorsan fogyasztják papucsaikat, 3-4 ezer kilométerenként általában már csere érettek. A dolog egyszerű lenne, ha a pénz nem számítana, de mivel számít így a motorosnak ügyeskednie kell, hogy olcsó, de biztonságos megoldást találjon erre a problémára. Én magam három opciót is ki tudtam próbálni a gumi ügyben. A tapasztalataimat megosztom veletek.

A motort egy olcsóbb utcai sportgumival szerelve vettem Metzeler Sportec M3. A gumik majdnem újak voltak mégsem értek semmit. Mivel a motor teljesítményét képtelen volt átadni az aszfaltnak, így meg meg csúszott még száraz úton is. Ez egy kellemetlen bizonytalanságérzetet adott az egész motorozásnak. 

Azért elkoptattam a Metzeler-t, de tudtam, hogy valami komolyabb gumi kéne, de pénzel nem voltam nagyon eleresztve. Kitűnő alkalom a vágott slick kipróbálására.

Teljesen meg voltam elégedve vele. Szerintem hülyeség amit beszélnek, hogy utcán be sem melegszik, és hasonlóak. Teljesen jól használható utcán, a tapadása biztonságérzetet ad. A pályán ahova tervezték, természetesen kitűnőre vizsgázott! Sőt volt "szerencsém" egy hatalmas viharban is kipróbálni. Annyira esett hogy állt a víz az úton, de a szélesre vágott csatornák szépen elvezették a vizet, egyszer sem úszott fel rá!

Legutóbb sikerült olcsón (~50%) hozzájutnom egy jól tárolt, de a gumison maradt vadiúj Supercorsa-hoz. A megoldás öszvér lett, mert csak egy hátsót tudtam szerezni, az első egy használt, de megfelelő állapotú szintén Supercorsa.

Érzésem szerint a tapadás hasonlóan jó (ha nem jobb) a vágott slickhez mérve. Valamivel megnyugtatóbb a léleknek, hogy ez egy gyárilag mintás gumi. A minta méretéből kitűnik, hogy ez nem már mint egy street legal slick, a vízelvezetésére nem lehet túlzottan alkalmas, esőben lehet inkább a vágottat választanám. 

Mindenkinem magának kell eldöntenie mit bír el a pénztárcája, de én azt mondom a vágott slick jó megoldás! Árban semmi nem veheti fel vele a versenyt és tapadásban is kiváló mind hétköznap mind a pályán.Persze csak ha jót veszel!

 

szólj hozzá :


Harley Davidson Legends On Tour vol1.

írta: plézer ; 2013.07.29. 21:52

Érdekes volt eddig tapasztalatszerzésből az idei év. Soha ennyi féle vashoz nem volt még szerencsém, olyan voltam mint egy kiéhezett sas mikor meglátja a nyulat átszaladni a mezőn, bárhol meghirdettek valami tesztvezetést ami legalább egy kicsit is érdekelt már regisztráltam is és ott voltam. Mindent „pofátlanul” kipróbáltam – bár ez csak néhány kereskedő álláspontja  - csak akkor próbáld ki ha ilyet akarsz venni felkiáltással, itt gyakorlatilag tukmálták a gépeket, hogy mindent próbáljunk ki.

2013-06-29 13.07.33.jpg

A Harley Davidson Legends On Tour rendezvény keretein belül teljesen más volt a helyzet, szívesen láttak mindenkit aki lehet soha nem akar ilyen gépet venni de kíváncsi a motorozás történelmének egy falatkájára. Apropó falatka…tesztvezetéstől szokatlanul szendvicsekkel, vízzel, üdítővel és alkohol mentes sörrel is vártak minket, illetve annyira adtak a részletekre hogy ha egy tesztmotor belement egy kis vízbe a következő kör előtt szépen lemosták és makulátlan állapotban ülhetett rá a következő delikvens, hogy így hirdesse a krómtól csillogó monstrumok jó hírét.

2013-06-29 11.06.37.jpg

Na de egy szónak is száz a vége térjünk végre a lényegre :

 Az első gép amit sikerült megkaparintanom a Road King Classic volt.

2013-06-29 11.08.35.jpg

Először csak kerülgettem, nézegettem próbáltam megbarátkozni vele egy kicsit álló helyzetben. Ahogy megtettem az első métereket és szerencsétlenül rugdostam a tuono-ról átülve a lábtartót keresve a levegőben, kénytelen voltam lehajolni és megnézni hova tegyem a lábam, ezután jött a másik chopperes őrület a dupla váltókar, amint ezt is konstatáltam és kapcsoltam egyet kettőt kezdtem elmerülni a feelingben. Még egy furcsaság mint a régi BMW-ken a két oldalt helyet foglaló index kapcsolók, ezt szokni kell de nem mission impossible és az tartozik hozzá egy dőlés érzékelő is ami kanyar után automatikusan kilövi az irányjelzőt, így nem fogsz kilométereken át villogva gurulni mikor nagyon belejöttél a krúzolásba. A gép nagyon kényelmes mintha csak a nagy fater karosszékében ülnél a verandán, mindent króm borít és ami fémnek látszik az az is.

2013-06-29 11.09.09.jpg

A széria bőr oldaltáskák bár kívülről jó nagynak tűnnek, belülről már igencsak összeugranak a felére, de kit érdekel,  pöfög a nagy V2. Hát igen 1690ccm nyomaték van bőven(134 nm) de az erő (xx le) hát az sajnos nekem egy kis csalódás volt, értem én hogy nem erre való de akkor is egy ekkora blokk toljon már... Ami még egy kis csalódás volt az a fékek az első önmagában kicsit gyenge de a hátsóval rásegítve már lehet értelmes lassulást elérni, ha esetleg nagyon belemarnál akkor pedig a széria ABS fogja meg a vasat. Sajnos ez az első kör egy kis időbeli csúszás amit rövidebbre sikerült így mire rendesen belejöttem volna már vissza is értünk a HD főhadiszállására.

Ahogy leszálltam már kezdtem is keresni a regisztráció során kis kártyán szereplő szám alapján, hogy ki is lesz a következő áldozatom: Sportster 1200!

2013-06-29 12.20.04.jpg

Már a beindításnál egy kis problémába ütközök, ki volt az az elmebeteg aki jobb oldalra lentre a tank és a kormányvilla közé tette a gyújtáskapcsolót? Mindegy végül röffen a gép: rendes classic motor forma, egy kicsit virgoncabb blokk, motorhoz hasonlító üléspozíció... egész addig míg itt is elkezdtem rugdosni a levegőbe a lábtartó után. A gyári kipuff egész kellemesen szól és végre jönnek a kanyarok, iszonyatos karistoló hang, a lábam vibrál mintha 100 telefon lenne rezgő módban a zsebemben, épp hogy megdönti az ember a gépet már le is ér  a lábtartó kis fém koptatója, pedig a gép még simán venné a kihívást. Sajnos ez nagyon belimitálja a nagy sportster használhatóságát, gyakorlatilag egyenesen jó vele menni de akkor arra már jobb egy nagyobb dög, vagy lehet egy másik lábtartóval orvosolni lehetne a gondot. Fékek hasonlóak mint a road kingen, futóművét sem a magyar utakra hangolták - de hát melyik motorét, leszámítva az enduro és cross gépeket. Amúgy komfortosan érzem magam, bár ha utas vinnék a falatnyi kis hátsó ülésen nem hiszem, hogy jól érezné magát.

Ezután következett a Softail Classic Deluxe igazi klasszikus gép, nuku szélvédelem, iszonyat széles kormány, fehér szélű gumik, 103 köbinches motor mintha csak visszamentünk volna 40-50 évet az időben.

2013-06-29 13.49.08.jpg

Alapvetően itt szembesülök vele hogy a HD gyakorlatilag néhány blokk köré építi az összes gépét, ha egy laikus - mint én is - először ránéz a kínálatra egyszerűen nem érti a sok modellt melyik milyen és miben különbözik a másiktól, aztán a végére tiszta lesz a kép: néhány blokk és mindhez különböző körítések attól függően milyen igényei vannak a vevőnek. A kipróbált vasak közül ezen szólt legszebben a gyári dob, szépen ment, csak nagyon erősen forszírozva értek le a lábtartók. Itt látom meg azt is amiről korábban olvastam, hogy minden új HD canbus rendszerrel működik, illetve a klasszikus műszeregység nem is olyan buta, a kis egérmoziban mutathat megtett távot, össz km-et, de akár az aktuális fokozatot és fordulatszámot is!

2013-06-29 13.49.14.jpg

A Softail nagyon kezes akár egy friss jogsis emberre is simán rá merném bízni. Ezen a gépen teljesen elkap a HD feeling jól esik lassan gurulni, alattam nyugodtan pöfög a V2, néha odapirítok neki egy gázfröccsöt csak hogy legyen egy kis zenei aláfestés. Hatalmas nyeregben pöffeszkedek már álló helyzetben és konstatálom: ennek a tesztkörnek is vége.

Egy kis csemege: Hard Candy Paint

2013-06-29 11.08.05.jpg

to be continued...

szólj hozzá :

Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.29. 21:27

c90018a14205a60a529161b9c84b78f4.jpg_736x460

szólj hozzá :

A legjobb barátok

írta: plézer ; 2013.07.29. 21:21

e9fe79a3c91220f814ee41795cc49cfe.jpg_736x489

szólj hozzá :


Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.28. 13:41

dc3d9659ef80613257c95529e0605ffa.jpg_736x460

szólj hozzá :

Stunt Duke

írta: k1234 ; 2013.07.28. 08:07

szólj hozzá : ktm duke stunt



Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.27. 14:11

559d70534a1273a4e1bc6720a296858c.jpg_736x552

szólj hozzá :

Drift parádé

írta: k1234 ; 2013.07.27. 13:28

szólj hozzá :

Végsebesség

írta: k1234 ; 2013.07.27. 08:12

Tesztelted már a motorod végsebességét? Elég nehéz ügy, mert hol csináljad... A nagyobb pályák célegyenesei alkalmasak lehetne ha a motor ki tudja pörgetni magát. Esetleg a jogosítványoddal játszva autópálya?

Én ennyit tudtam kicsikarni, a nem ez lett volna a vége de a körülmények miatt ez sikerült. Szerintem elég szép eredmény egy naked-el (Tuono 1000R)! Jól összehúztam magam, fogy a fejem ne törjön le :). Teljesen stabil volt végig a motor, és kicsit ráhasalva a tankra nem is tépett annyira a szél.

Próbáltál már végsebesség tesztet? Írjad meg mire jutottál és mivel az alábbi email címre: amotorozasfilozofiaja csinálunk egy toplistát!

szólj hozzá : vmax sebesség max


Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.26. 14:00

ff39882b6c68c27b219d65a75bb14ff0.jpg_736x460

szólj hozzá :

KTM házi verseny

írta: plézer ; 2013.07.26. 07:35

szólj hozzá :

Motoros balf@szságok :D

írta: plézer ; 2013.07.25. 19:27

szólj hozzá :


Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.25. 14:18

abed543b7b2f4febef419ce873f6aaba.jpg_736x614

szólj hozzá :

Az elfeledett motorok: Foggy-Petronas FP1 - a történet

írta: k1234 ; 2013.07.25. 08:28

Emlékeztek még a Foggy Petronas FP1-re, a tűzokádó sárkányra?

Kicsit utánanéztem a story-nak, és találtam érdekes dolgokat! De kezdjük a történettel.

A MotoGP-re fejlesztett Petronas GP1-et szerették volna a SuperBike világbajnokságon is indítani de azt az akkori szabályok értelmében le kellet csökkenteni a hengerűrtartalmát.

Így az új motor 899,5cc lett. Azonban a FIM homologzációhoz le kellett gyártani 150 közúti közlekedésre alkalmas motorkerékpárt. A csapatfőnők Carl Fogarty semmin nem akart spórolni, az utcára vitte volna a versentechnikát. Az első 75 darabot Angliában gyártották le 2003 Januárjában.

 

Míg a második 75 darabot mát malajziában a Modenas gyártotta le. A 150 motorból 100-at szántak a nagyközönségnek, és 50-et tartottak meg verseny célra.

fp1FogartyPetronasTower530.jpg

2003-tól a szabályok mát engedélyezték a az 1000cc hengerűrtartalmat (minden hengerszámnál). A japán motorkerékpár gyártók limitálták a részvételüket az SBK-ban, így az FP1 el tudott érni sikereket, 2004-ben kétszer dobogós helyezést ért el.

2005-től azonban alulmaradt, és a Petronas le is állította a projektet 2006-ban. Hogy mit tudott a motor, és mi lett a sorsa a legyártott utcai változatoknak, azt majd legközelebb!

Folytatás

szólj hozzá : superbike különleges malaysia foggy fogarty pertonas 3 henger sor 3


Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.24. 13:56

d5de0d135176ea1b2bcd3634764ab0d9.jpg_736x460

szólj hozzá :

Holtpont megvolt már?

írta: plézer ; 2013.07.24. 08:24

szólj hozzá :



Napi betevő

írta: plézer ; 2013.07.23. 14:00

762317b78b4f673475c05cf6f18c0053.jpg_736x460

szólj hozzá :

Kunmadaras Stunt 2012

írta: plézer ; 2013.07.22. 18:31

szólj hozzá :


süti beállítások módosítása
Mobil